بررسی رفتار بازرگانی مدیران غرفه های نمایشگاهی

آشنایی با روشهای مذاکرات در محیط نمایشگاه و نحوه پی گیری مذاکرات تا حصول قرارداد

تجربه ای استثنایی و متفاوت در جهت توسعه تجارت بین الملل شرکتهای علاقه مند به صادرات

 

 

پیرو همکاری مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت جهانی دبی در جهت ایجاد زمینه حرفه ای لازم برای رشد دانش فنی علاقه مندان به صادرات محصولات غذایی و آشنایی آنها با استانداردهای روز جهانی برای ورود به بازارهای بین الملل و متعاقباً توسعه صادرات محصولات غذایی ایران، سازمات توسعه تجارت ایران تور بازدید از این رویداد را با دیدگاه یک کارگاه آموزشی برای صادرکنندگان جوان برگزار نموده است.

در این برنامه آموزشی، از صادرکنندگان جوان در خواست می شود تا با یک نگاه متفاوت، بازدید خود از این رویداد مهم منطقه ای را که به مثابه یک دانشگاه بزرگ می باشد، انجام دهند، پس خود را در قامت یک غرفه دار تصور کنید و نکات ذیل را با دقت کامل در نظر بگیرید تا تجربیات اولیه لازم برای حضور موفق خود در نمایشگاههای آتی بین المللی را به دست آورید:

-مشاهده، مشاهده و مشاهده با دقت هر چه تمامتر در رفتار بازرگانی غرفه داران

-با مشاهده رفتار غرفه داران از کشورهای مختلف، آنچه را که به نظر یک بازدیدکننده، حرفه ای تر  و موفق تر نمود دارد را در ذهن خود ثبت نمایید.

-نمونه کارتهای ویزیت بازرگانی مختلفی را که دریافت می کنید، جمع آوری کرده و در طراحی کارت خود ازایده های نو استفاده نمایید. نحوه رفتار مدیران ازپاویونهای کشورهای متفاوت، در هنگام ورود به غرفه ها و ارائه کارت ویزیت آنها در نوع خود بسیار آموزنده خواهد بود.

-درمورد بسته بندیهای جدید مرتبط با نوع محصول خود بیشتر تحقیق کنید، عکس بگیرید، نمونه دریافت کنید و تلاش کنید تا دیدگاه ذهنی طراحیهای موجود و روند رو به رشد آن را بیشتر آنایز کنید.

-بروشورهای متفاوت از شرکتهای ایرانی و همچنین از پاویونهای کشورهای مختلف در ار تباط با نوع محصول خود تهیه نمایید و لیستی از اطلاعاتی که در کلیه آنها ارائه شده است را جمع آوری کنید تا بتوان در تهیه کاتالوگ محصولات خود از آنها استفاده نمایید.

-در ارتباط با مواد اولیه به کار رفته در محصولات نهایی مشابه بسیار دقت، آنالیز و سئوال نمایید، چرا که تفاوتهای کیفی محصولات و متعاقباً فروش بالای آنها نسبت به رقبا، در همین نکات بسیار ریز نهفته است.

-از چیدمان غرفه های با محصولات مشابه خودتان تصویر بگیرید. جزئیات را آنایز کنید و با نگاه خریدار، بهترین روش چیدمان را در ذهن خود ثبت کنید تا در آینده غرفه شما بتواند در یک نظر توان جذب بازدیدکننده و خریدار نهایی را داشته باشد.

-با شرکتهای ایرانی غرفه دار در این رویداد صحبت کنید و از تجربیات عملی آنها در جهت پیشبرد تجارت خود استفاده نمایید.

-ضمن صحبت با غرفه داران، تلاش کنید تا بازارهای فروش محصولات خود را شناسایی کنید، چرا که هر کدام از بازارهای خاورمیانه، خاور دور و اقیانوسیه، آفریقای شمالی و مرکزی و جنوبی، اروپای شرقی و غربی و یا حتی آمریکای شمالی و جنوبی می توانند پتانسیل بالایی برای جذب محصولات شما داشته باشند.

-پس از شناسایی بازارهای هدف، بهتر می توانید به شناسایی و اقدام برای حضور درنمایشگاههای مرتبط در بازارهای مشخص خود اقدام نمایید.

-به عنوان خریدار با غرفه داران پاویونهای ملی ازکشورهای متفاوت، ‌به خصوص در ارتباط با محصول خودتان وارد مذاکره شوید. این بهترین روش برای آشنایی شما با نوع دست دادن با مشتری، روشهای معرفی شرکت و محصول، تکنیکهای فروش، روشهای متفاوت مذاکرات، چگونگی پی گیریهای فروشنده، حفظ لبخند در طول جلسه، نوع نگاه دراز مدت فروشنده به یک خریدار و در نظر گرفتن انعطافات لازم برای انجام معامله و یافتن نماینده فروش در یک بازار خاص است.